اتحادیه اروپا می خواهد تجارت تبلیغاتی گوگل (گوگل ادز) را تقسیم کند!
به گزارش تیونیفای، کمیسیون اتحادیه اروپا بار دیگر به دنبال گوگل است و این بار در مورد تجارت تبلیغاتی این شرکت است. مقامات اروپایی بار دیگر شواهدی مبنی بر تخلف در زمینه تبلیغات پیدا کردند.
جزئیاتی در خصوص تقسیم تجارت تبلیغاتی گوگل
از آنجایی که گوگل تقریباً در هر مرحله از به اصطلاح زنجیره تامین adtech قرار دارد، این شرکت از موقعیت غالب خود در بازار برای حمایت از خدمات واسطه گری خود استفاده می کند. جالب اینجاست که وزارت دادگستری ایالات متحده نیز از گوگل به دلیل کسب و کار تبلیغاتی خود شکایت می کند و می خواهد آن را تقسیم کند زیرا به طور غیرقانونی بازار را در انحصار خود درآورده است.
گوگل خدماتی را هم برای تبلیغ کنندگان و هم برای ناشران راه اندازی کرده است. علاوه بر این، گوگل یک مبادله تبلیغاتی به نام AdX ایجاد کرده است که اغلب مورد علاقه دو سرویس دیگر مربوط به تبلیغکنندگان و ناشران است. به طور خلاصه، گوگل در سمت خرید و فروش قرار دارد.
اولاً AdX میتواند پس از اینکه همه پیشنهاد دهندگان قبلاً پیشنهادات خود را ارائه کردند پیشنهاد دهد و ثانیاً Google از قبل از بهترین پیشنهادات رقبا مطلع میشود. در سمت عرضه، تبلیغات گوگل تقریباً به طور انحصاری در پلت فرم مبادله AdX خود پیشنهاد می دهد.
مقامات اروپایی قویا بر این باورند که گوگل به تنهایی اقدامی انجام نخواهد داد، بنابراین کمیسیون اتحادیه اروپا باید مداخله کند و به طور بالقوه تجارت تبلیغات گوگل را از بین ببرد. گوگل هنوز فرصت دارد تا درخواست تجدید نظر کند، اما اگر شکست بخورد، با احتمال انحلال و جریمه 10 درصدی از گردش مالی جهانی سالانه خود مواجه خواهد شد.