نوکیا از سال 2024 از بسته بندی های کوچکتر، سبکتر و 100% قابل بازیافت استفاده می کند
به گزارش تیونیفای، نوکیا، شرکت فنآوری مشهور، اخیراً از یک ابتکار پیشگامانه در زمینه بستهبندی پایدار رونمایی کرده است که طراحی جدید سازگار با محیط زیست را برای محصولات خود به نمایش میگذارد. این ابتکار با تعهدات زیست محیطی گسترده نوکیا مطابقت دارد و گامی مهم در جهت به حداقل رساندن ردپای زیست محیطی آن است.
جهش نوکیا به سوی راهکارهای بسته بندی سبزتر
نکته برجسته این نوآوری کاهش چشمگیر اندازه و وزن بسته بندی است. نوکیا توانسته اندازه بسته بندی را تا 60 درصد کاهش دهد و وزن آن را تا 44 درصد کاهش دهد. این نه تنها به معنای استفاده کمتر از مواد است، بلکه منجر به لجستیک و ذخیره سازی کارآمدتر می شود که در نهایت منجر به انتشار کربن کمتر مرتبط با حمل و نقل و ذخیره سازی می شود.
رویکرد سازگار با محیط زیست نوکیا بر استفاده از مواد زیست تخریب پذیر در بسته بندی متمرکز است. آنها مواد غیر قابل تجزیه زیستی مانند فوم، پلاستیک، مواد سفید کننده، سموم و مواد شیمیایی را حذف کرده اند. بسته بندی جدید اکنون از قطعات مقوایی کاملاً قابل بازیافت ساخته شده است که با استانداردهای شورای نظارت بر جنگل (FSC) مطابقت دارد.
این مواد نه تنها سازگار با محیط زیست هستند، بلکه مستحکم هستند و دارای بالشتک مقاوم در برابر سقوط هستند تا از ایمنی محصول در حین حمل و نقل اطمینان حاصل کنند. استفاده از محلول های 100% بازیافتی مبتنی بر فیبر.
این بستهبندی اصلاحشده برای چندین مصارف طراحی شده است و مصرفکنندگان را تشویق به استفاده مجدد یا بازیافت میکند و در نتیجه زبالههای دفن زباله را کاهش میدهد. علاوه بر این، نوکیا با انتخاب مواد زیست تخریب پذیر، فعالانه با مسائل مربوط به سوزاندن دی اکسید کربن و آلودگی دریایی مبارزه می کند. در کاربرد عملی، نوکیا در حال حاضر ارسال محصولاتی مانند گرههای دسترسی سریع G.Gigabit به Deutsche Telekom را در این بستهبندی جدید آغاز کرده است، که پیشبینی میشود انتشار CO2 را تا 60 درصد کاهش دهد.
تعهد نوکیا به محیط زیست به بسته بندی محدود نمی شود. این شرکت اهداف بلندپروازانه ای برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) خود تا 50 درصد تا سال 2030 با هدف نهایی دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2050 تعیین کرده است. چالش های زیست محیطی