هواوی

گوشی هواوی میت ایکس تی آلتیمیت Huawei Mate XT Ultimate معرفی شد

به گزارش تیونیفای، هواوی به تازگی Mate XT Ultimate را معرفی کرده است، اولین گوشی هوشمند جهان با طراحی سه تایی. هنگامی که دستگاه کاملاً باز شود، قطر آن 10.2 اینچ است. تا کردن قسمت سمت چپ آن را به یک گوشی تاشو 7.9 اینچی کاهش می دهد و تا کردن سمت راست آن را به یک گوشی جمع و جور 6.4 اینچی به سبک میله ای تبدیل می کند.

مشخصات گوشی هواوی میت XT آلتیمیت

علیرغم طراحی پیچیده‌اش، میت XT Ultimate به طرز چشمگیری نازک است و 3.6 میلی‌متر (باز شده) است و وزن آن تنها 298 گرم است، حتی با تنظیمات دوربین بزرگ آن بر اساس میت X5 تاشو.

این دستگاه از نظر فنی دارای یک صفحه نمایش است – یک LTPO OLED منعطف با نرخ نوسازی 120 هرتز و پشتیبانی از 10 میلیارد رنگ. وضوح کامل آن 3184 x 2232 پیکسل است که بسته به پیکربندی تاشو به 2232 x 2048 و 2232 x 1008 پیکسل تنظیم می شود.

هوآوی این نمایشگر را “3K” می نامد و آن را به عنوان حد وسط بین 2K (QHD) و 4K قرار می دهد. نسبت صفحه نمایش به بدنه این صفحه نمایش 92 درصد است و صفحه نمایش 10.2 اینچی کاملاً باز شده دارای نسبت تصویر 16:11 است. هواوی همچنین ادعا می کند که نمایشگر را با “کیفیت تصویر محاسباتی هوش مصنوعی” بهبود می بخشد.

مشخصات گوشی هواوی میت XT آلتیمیت

تنظیمات دوربین عقب شبیه Mate X5 است اما ویژگی های سری P هوآوی را در خود جای داده است. دوربین اصلی یک سنسور 50 مگاپیکسلی با PDAF و OIS است که با دیافراگم متغیر P60 Pro با f/1.4-f/4.0 جفت شده است.

همچنین یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5.5 برابر، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک ماژول فوکوس خودکار لیزری نیز وجود دارد.

این دستگاه همچنین دارای یک دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی در یک سوراخ پانچ بر روی صفحه نمایش بزرگ است که به عنوان دوربین سلفی هنگام تا شدن دستگاه عمل می کند.

سیستم لولای Mate XT Ultimate که به نام ایستگاه فضایی Tiangong نامگذاری شده است، امکان خمیدگی داخلی و خارجی را با استفاده از مسیرهای دوگانه و قطعات متحرک برای اطمینان از تاشو بدون شکاف فراهم می کند. لولا از یک ورقه ورقه کامپوزیت با اجزای سیال غیر نیوتنی ساخته شده است که دوام را افزایش می دهد.

هواوی می گوید حالت تک صفحه ای Mate XT برای کارهای روزانه ایده آل است، حالت دو صفحه نمایش برای مرور وب و مطالعه بهینه شده است، و حالت سه صفحه نمایش کاملا باز شده برای کار یا مطالعه دقیق بهترین است. صفحه نمایش بزرگ ابزارهای بهره وری مانند ایمیل، مدیریت مالی، چندوظیفه ای، پخش ویدئو و ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را افزایش می دهد.

با این حال، هوآوی مشخص نکرده است که این ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر ابر هستند یا روی دستگاه، و ما چیپست را نمی‌دانیم. ما می دانیم که این گوشی با 16 گیگابایت رم عرضه می شود.

این دستگاه دارای دستیار صوتی ارتقا یافته Xiaoyi است که در سطح بین المللی با نام Celia شناخته می شود. عملکردهای هوش مصنوعی شامل تبدیل صدا به متن، تقسیم خودکار صفحه نمایش، ترجمه بلادرنگ سند و روتوش عکس است. همه اینها بر روی HarmonyOS 4.2 اجرا می شود، سیستمی مبتنی بر پروژه منبع باز اندروید (AOSP) بدون خدمات گوگل.

یکی از ویژگی‌های کلیدی موجود فقط در بازار چین، ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه است که فقط از طریق China Telecom به ماهواره‌های Tiantong متصل می‌شود.

باتری Mate XT Ultimate از سه سلول کامپوزیت سیلیکون کاربید تشکیل شده است که ظرفیت کل 5600 میلی آمپر ساعت را ارائه می دهد. از شارژ سیمی 66 وات، شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس و شارژ سیمی به ترتیب 7.5 وات و 5 وات پشتیبانی می کند.

قیمت هواوی میت XT Ultimate

قیمت هواوی میت XT Ultimate

میت XT Ultimate که در رنگ‌های مشکی یا قرمز با لهجه‌های طلایی زیبا در اطراف لولاها، لبه‌ها و دوربین موجود است، با قیمت ۱۹۹۹۹ یوان (۲۸۰۰ دلار/۲۵۵۰ یورو) برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی، ۲۱۹۹۹ یوان (۳۱۰۰ دلار/۲۵۱۰۰ یورو) قیمت دارد. نسخه گیگابایت و 23999 یوان (3400 دلار/3100 یورو) برای مدل 1 ترابایتی.

بعید است که هواوی Mate XT Ultimate را در خارج از چین عرضه کند، به خصوص با توجه به اینکه آخرین عرضه بین المللی گوشی تاشو هواوی، Mate X3، نزدیک به 18 ماه پیش بود. نسخه غیر Ultimate نیز در آینده نزدیک غیرممکن است، زیرا این دستگاه لوکسی است که بازاری خاص را هدف قرار می دهد.

 

بیشتر بخوانید:

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
huawei

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا