آنر در سه ماهه سوم 2023 در چین به صدر بازار موبایل صعود کرد
به گزارش تیونیفای، بازار گوشی های هوشمند مدتی است که در حال کاهش است و چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. Canalys فاش کرد که بزرگترین بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2023 5 درصد کمتر (66.7 میلیون) در مقایسه با مدت مشابه سه ماهه سال گذشته (69.8 میلیون) محموله کمتری داشته است. با این حال همه چیز در نهایت شروع به بررسی می کند زیرا محموله ها بالاتر از سه ماهه دوم هستند.
جزئیاتی در خصوص فروش گوشی در سه ماهه سوم
آنر در رقابتی تنگاتنگ که شاهد اختلاف 2.7 میلیون واحدی بین اولین و پنجمین فروشنده بزرگ، شیائومی بود، توانست به صدر بازار در سرزمین اصلی چین صعود کند.
آنر از طریق سری X50 که به عنوان بهبود دوام ارائه شده بود، شتاب بیشتری در فروش به دست آورد. Oppo (همراه با OnePlus) دوم شد، در حالی که اپل به لطف عرضه سری جدید آیفون 15 سوم شد.
شرکت | Q3 ’23 shipments in million |
Q3 ’23 Market share |
Q3 ’22 shipments in million |
Q3 ’22 Market share |
Annual growth |
آنر | 11.8 | 18% | 12.0 | 17% | -1% |
اوپو | 10.9 | 16% | 12.1 | 17% | -10% |
اپل | 10.6 | 16% | 11.3 | 16% | -6% |
ویوو | 10.4 | 16% | 14.1 | 20% | -26% |
شیائومی | 9.1 | 14% | 9.0 | 13% | 0% |
دیگران | 13.9 | 21% | 11.4 | 16% | 21% |
مجموع | 66.7 | 100% | 69.8 | 100% | -5% |
تحلیلگران خاطرنشان کردند که Honor و Oppo ابزارهای مالی دیجیتالی را برای توزیع کنندگان ارائه می دهند، در حالی که شیائومی به شرکای خود اجازه می دهد تا Mi Stores را خریداری کنند، تخصیص منابع را بهینه کنند و حتی آنها را گسترش دهند.
روابط نزدیکتر بین فروشندگان و خردهفروشان چیز بزرگ جدیدی است، بهویژه پس از رکود تقاضا و خطرات موجودی از سال 2022. آمبر لیو، مدیر تحقیقات Canalys، افزود: همکاریها اکنون در همه سطوح – از استراتژی سطح کلان گرفته تا عملیات روزمره وجود دارد.
توبی ژو، تحلیلگر ارشد Canalys، پیش بینی کرد که انتظار می رود تقاضا به تدریج افزایش یابد، پس از اینکه در سه ماهه دوم 2023 به کف رسید.